strategie

Voorkeursretailer

De toekomst is in onze optiek aan landelijk opererende en herkenbare cross channel retailers waar klantenvertrouwen in combinatie met een uitstekende dienstverlening aan de klant de basis vormt van het verdienmodel. Macintosh Retail Group is een van die retailers.
We willen de klant faciliteren gedurende zijn gehele beslis- en aankooproces en daarna, ongeacht of dit off- dan wel online via de eigen verkoopkanalen gebeurt dan wel indirect via derden:

 

  • Onze stenen winkels worden steeds meer hét verkoopkanaal voor directe aankopen (showroom) en dé plek voor klantenservice en het faciliteren van online aankopen.
  • Onze webwinkels bieden dag en nacht het gemak van een uitgebreide online keuze, met de zekerheid en het gemak van onze bekende winkelformules in de winkelstraat op de achtergrond.
  • Fysieke winkels en webwinkels worden in samenhang gebruikt, met onderlinge conversieverhoging tot gevolg.
  • Keuzes van consumenten worden op een intelligente manier vereenvoudigd, inspelend op persoonlijke voorkeuren en behoeftes.
  • Prima fulfilment en aftersale service door vriendelijke, deskundige en betrokken medewerkers.
  • Lokaal ondernemerschap en eigenaarschap.
Hier komt tekst

Relevantie voor de consument op ieder moment van zijn “customer journey”, komt hiermee in de plaats van het traditionele dozen schuiven. Doel is om de keuze van de consument voor een van onze winkelformules tot stand te laten komen op basis van voorkeur en niet op basis van toevalligheid. Hierdoor koopt de klant een volgende keer ook bij ons in plaats van bij een van de ontelbare andere off- en online mogelijkheden. 

 

Andere inkomsten
Met de uitvoering van onze cross channel strategie zijn we volop bezig. Sterker nog, die zijn we aan het versnellen. We willen op termijn onze sterke retail- en merkenpositie echter ook inzetten voor het realiseren van inkomsten op andere wijze:

 

  • Verkoop van onze producten en merken buiten de eigen verkoopkanalen om (concessies), waarmee we opbrengsten realiseren zonder de kosten van eigen winkels.
  • Verkoop van onze producten en merken aan andere retailers (groothandel), vooral in de Benelux en de UK, maar ook daarbuiten.
    Op zoveel mogelijk plaatsen onze producten verkopen
  • Ter beschikking stellen van onze verkoopkanalen, zowel off- als online, aan derden tegen vergoeding.
  • Gebruik van onze inkoopprocessen en –systemen door derden tegen vergoeding.
  • Samenwerkingsverbanden.